In Ons verhaal laten we zien hoe wij zijn, hoe wij denken en waar wij ons over verbazen. Door te kijken naar de alledaagse dingen laten we zien dat werken vaak leuker en slimmer kan. Die verbeterkansen vind je overal. En meestal is dat een kwestie van: gewoon doen!

Waarom voer je een beoordelingsgesprek?
Naar het schijnt is, volgens Carrieretijger.nl, het einde van het jaar(!) vaak een goed moment om de balans op te maken. In een eenzijdig en ongelijkwaardig gesprek spreek je als leidinggevende je oordeel uit over de prestaties van een werknemer. Dit beoordelingsgesprek dient grofweg drie doelen: (1) Het verbeteren van

Ik ga tegenwoordig vroeg naar bed
De laatste tijd ga ik expres vroeg naar bed. De reden hiervoor is dat ik dan om 3.00 uur ’s nachts op kan staan. Ik heb de wekker niet eens meer nodig om wakker te worden. Bij een kopje koffie en een beschuitje ga ik dan lekker zitten mailen. Wat

En toen werd het druk bij de kassa
Ik kom regelmatig in de supermarkt. Via de kassière en haar bandkassa verlaat ik de winkel. Wie is er niet mee opgegroeid. Je zet je boodschappen op de band en je scheidt deze af met het beurtbalkje. De hele opstelling is zo ontworpen dat deze bijdraagt aan een snelle doorstroming

Minder ziekmeldingen, hoe doe ik dat?
“Maar een kwart van alle ziekmeldingen heeft een medische oorzaak”. Het bericht haalde de journaals dit weekend. Wie bleef luisteren hoorde de beter genuanceerde boodschap: een medewerker die niet lekker in zijn vel zit, heeft vaak maar een klein duwtje nodig om zich ziek te melden. Het goede nieuws is

Smaken verschillen, talenten ook
Je kunt iemand een goede kok vinden. Die kok zet heerlijk eten op tafel. Dat wat op jouw bord ligt, is het resultaat van het talent van de kok. Als je verder kijkt, zie je dat heerlijk eten kan ontstaan door de inzet van verschillende talenten. De ene kok kan